Autogiro

Betalning via Autogiro till Västra Tunhems Fiber Ekonomisk Förening

För att kunna betala via autogiro så behöver du ge ett medgivande till det. Detta medgivande kan du ge på två olika sätt:

 

Via Internetbank

Går du gå in på din internetbank under Betalningar så bör du hitta ett menyval som heter Autogiro eller något liknande. Där bör du kunna ange Nytt autogiromedgivande och leta upp ”Västra Tunhems fiber Ekonomisk för”. Sök på ”Västra Tunhem” så brukar det bli enda alternativet i listan. Som Betalarnummer anger du ditt anslutningsnummer, det står till vänster om rutan på fakturan. Då får kassören information om det, lägger in det våra faktureringsrutiner och drar beloppet via autogiro i fortsättningen.

Här finns närmare detaljer kring hur det ser ut om du har konto i Swedbank.

 

Via blankett

Här finns en blankett du kan fylla i och skicka till Fiberföreningen. Det är alltså inte banken som skall ha blanketten.

Du kan skicka den till kassören i post eller lägga i hans brevlåda, adressen står på blanketten. Du kan också skriva under och skanna in den och skicka den till kassören

 

Oavsett vilket sätt du ger medgivande på så kommer kassören att justera i våra faktureringsrutiner och betalning för fakturor kommer i fortsättningen att dras automatiskt. Du får givetvis faktura precis som vanligt. Det framgår på fakturan att den betalas via Autogiro.

Klicka på länkarna nedan för att hämta:

AUTOGIROMEDGIVANDE      SWEDBANK AUTOGIRO INFO

 
 
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)